Jak funguje lodní šroub?

admin

.

Lodní šroub – neoddělitelná součást každé lodi!

Lodní šroub je zařízení, které se nachází na většině lodí a je v podstatě zařízením, které se používá k pohonu lodi. Lodní šroub funguje tak, že rotuje a tím vytváří sílu, která pohání loď. Šroubem se proud vody odráží směrem vzad, čímž vytváří reakční sílu, která se používá k pohybu lodi.

Tento vynález byl poprvé zaveden ve světě v roce 1775, kdy David Bushnell použil lodní šroub pro pohon své ponorky „Želva“. Tento převratný vynález byl velkým posunem směrem k modernímu pohonu lodí a pro lodní dopravu.

Všichni víme, jak moc se lodní doprava od té doby změnila. Díky lodním šroubům byla moderní doprava mnohem efektivnější a rychlejší. Lodě se díky tomuto vynálezu mohly pohybovat rychleji a měly lepší manévrovací schopnosti. Díky tomu se lodní šrouby staly nezbytností pro lodní dopravu.

Ačkoliv první lodní šroub pochází od Davida Bushellla, moderní lodní šrouby se dostaly na vrchol díky práci jednoho muže, Josefa Ressela. Ressel, který byl rakouský průzkumník, studoval během svých cest po Evropě, Asii a Africe mnoho vynálezů, které byly týkající se lodí a jejich pohonu. Ressel přišel s myšlenkou lodního šroubu, který bylo efektivní, účinný a dobře se ovládal.

Resselův lodní šroub byl navržen tak, aby minimalizoval tření vody. Šroub má zaoblenou středovou část, která je obklopená dvojitou špičkou, která se roztáčí a vytváří proud vody, který loď pohání. Tento princip se nazývá “lopatkový efekt” a umožňuje šroubu se pohybovat rychleji a s více sílou.

Díky Resselovu lodnímu šroubu se lodě mohly pohybovat rychleji a lodě byly schopny se pohybovat dokonce i proti silným proudům a vlnám. Tím se výrazně zvýšila manévrovací schopnost lodí, což umožnilo lodníkům plavit se i v extrémních podmínkách.

Díky Resselovu lodnímu šroubu bylo možné vytvořit mnohem větší lodě než dříve. Lodě s většími délkami a šířkami byly schopny přepravovat více nákladu a lidí a vytvořit obchodní cesty po celém světě.

Dnes jsou lodní šrouby vysoce vyvinuté a výkonné. Moderní lodní šrouby jsou navrženy tak, aby maximalizovaly výkon lodi a minimalizovaly spotřebu paliva. Tyto šrouby jsou navrženy tak, aby měly co nejmenší odpor vody a zároveň poskytovaly lodi co největší pohon.

Lodní šroub je jedním z nejdůležitějších vynálezů, které se týkají lodního pohonu. Byl to David Bushnell, který uvedl tento vynález do světa v roce 1775 a Josef Ressel, který ho dotáhl do moderních forem. Dnes jsou lodní šrouby jednou z nejdůležitějších součástí lodí a bez nich by se lodní doprava neobešla. Bez nich by se lodě nemohly pohybovat tak rychle, efektivně a se tak dobrým manévrovacím schopnostem.

Napsat komentář